Centrummanagement ‘Deinze, winkelstad aan de Leie vzw’ werft centrummanager aan

Het centrummanagement ‘Deinze, winkelstad aan de Leie vzw’, de structurele samenwerking tussen de handelaars en het stadsbestuur, heeft een centrummanager aangeworven: Herman Janssens. Hij wordt vanaf 1 februari de vertrouwenspersoon voor alle betrokken partijen. Samen met de vzw zal de centrummanager werk maken van de profilering en verfraaiing van Deinze als winkelstad, het aantrekken van nieuwe bezoekers en het in de watten leggen van bestaande klanten.

Herman Janssens

Kersvers centrummanager Herman Janssens is een 50-jarige ondernemende Deinzenaar. Hij ondersteunt verschillende zaken met hun marketing en spreekt hij regelmatig voor retailers, o.a. met zijn workshop ‘red de retail’. ‘Het commercieel-strategisch plan dat studiebureaus WES en MOB hebben opgemaakt voor Deinze lijkt mij een goudmijn aan mogelijke acties om dynamiek te creëren op korte en middellange termijn’ stelt Janssens. ‘Ik geloof rotsvast dat winkels en horecazaken met hun passie voor het product en het menselijk contact een toekomst hebben. Zo zit er zeker nog een schat aan potentieel bij elk van de Deinse handelszaken. Voorbeelden van centrummanagement zoals Beveren en Sint-Niklaas leren ons dat het alleen maar beter kan gaan’, besluit Janssens.

Werkingsgebied centrummanagement

Het werkingsgebied van ‘Deinze, winkelstad aan de Leie vzw’ omvat alle straten gelegen binnen de bestemmingsboulevard (N35, N466, G. Gezellelaan, G. Martensstraat en de spoorweg) met als uitlopers de Gaversesteenweg tot aan het kruispunt met de N35, de Karel Picquélaan tot aan de kruising met Hulhage, de Kortrijksesteenweg tot aan de kruising met de spoorweg en alle grotere handelspanden (> 500 m²) gelegen langs of gericht op de N43.

Het centrummanagement steunt op drie belangrijke pijlers:

– professionele ondersteuning en versterking van marketing en promotie (acties ter ondersteuning van belangrijke koopperiodes: eindejaar, Valentijnsdag, Moederdag, Pasen, koopjesperiodes, braderie, … en campagnes via media, straatanimatie, enz.)

– het profileren van Deinze als merknaam voor het winkelgebeuren (via eigen huisstijl, evenementen, een kwaliteitsvolle website, ..)

– nieuwe winkels aantrekken en bestaande ondersteunen.

Voor dit alles wordt gestreefd naar een werkingsbudget van min. € 200.000 per jaar. Zowel de handelaars als de stad betalen een bijdrage.

Evenwichtige structuur

Binnen de vzw is het dagelijks management in handen van de Raad van Bestuur en de centrummanager. Er is een jaarlijkse algemene ledenvergadering, waarbij elke handelsvestiging uit het werkingsgebied wordt uitgenodigd.

Zij hebben allemaal stemrecht over actieplannen en budgetten van de vzw. De Raad van Bestuur bestaat uit 2 bestuurders voorgedragen door het stadsbestuur, 1 bestuurder namens Unizo, 4 bestuurders namens de handelaren (Markt-Tolpoortstraat-Kortrijkstraat-Gentstraat-vertegenwoordiger grotere handelszaken retailparken-N43) en max. 5 waarnemers zonder stemrecht (onder wie de ambtenaar lokale economie van stad Deinze).

Vrijwilligers met een passie voor #Deinze

Wil je mee helpen aan dit vrijwilligersinitiatief contacteer ons en maak ook deel uit van deze gekke bende!

Dit vind je misschien ook leuk...