DeinzeOnline

Gevaar voor CO-vergiftiging boven voormalige Blokker Deinze

Op de markt was er gevaar voor co vergiftiging, bewoners van de appartementen boven de oude Blokker werden even geëvacueerd.

Tip via een alerte lezeres en M. Vanlandeghem

In de vroegere Blokker zijn afbraakwerken aan de gang, de electriciteit, gas en water zijn afgesloten. De mensen die momenteel enkele afbraakwerken uitvoeren hebben een “electrogroep” mee om licht te maken in de winkel. Deze groep stond opgesteld dicht bij de achtergevel van het gebouw, met detoegangspoort open. Ook de voordeur stond open om wat tocht te hebben omwille van het stof.

De uitlaatgassen kwamen vanachter door de winkel in de inkomhal van het gebouw terecht en veroorzaakten een te grote concentratie aan CO. Daarom moesten de bewoners van de appartementen even naar Tea-room Hedera als opvang. De electrogroep is nu verder van de achtergevel geplaatst en het gevaar is geweken.

Met dank aan de brandweer voor hun optreden.