Stad plaatst toeristische troeven en horeca in de kijker met filmpjes

De stad wil met een relanceplan de horeca en het verblijfstoerisme ondersteunen. Eén van de acties is toerisme in eigen stad promoten. Daarvoor werden vier korte promotiefilmpjes gerealiseerd die gefaseerd gelanceerd worden.

Foto © SIXSHOOTER – videoproductions and video content
Foto © SIXSHOOTER – videoproductions and video content

Lokale handelaars en bedrijven, met name de horeca en het verblijfstoerisme, zijn zwaar getroffen door de COVID-19 crisis. Stad Deinze wil met een relanceplan deze getroffen sectoren ondersteunen.

“Eén van de acties uit het relanceplan is het toerisme in eigen stad promoten” stelt schepen van toerisme en lokale economie Bruno Dhaenens. Bedoeling is om inwoners Deinze en omgeving beter te leren kennen en zo onze lokale horeca en het verblijfstoerisme te ondersteunen. We hebben dan ook alles te bieden voor een vakantie in eigen streek. Zowel het centrum als de deelgemeenten hebben vele toeristische troeven, mooie plekjes en hotspots. Je kan er veilig winkelen en gratis parkeren. De 120 horecazaken en 35 logies staan klaar om je te verwennen. Doe mee aan één van de wandel- en fietszoektochten en spring onderweg binnen in een café of tearoom. Of ontdek de Leiespots die Toerisme Leiestreek selecteerde (www.toerisme-leiestreek.be/leiespots).

“Om iedereen warm te maken om een dagje of langer Deinze te ontdekken, werden vier korte promotiefilmpjes gemaakt door Sixshooter. De filmpjes spelen de centrale thema’s van onze citymarketing uit: Deinze fietsstad, Deinze aan het water, Deinze met zijn sprankelende horeca en verrassende verblijfsaccommodaties” klinkt het bij burgemeester Jan Vermeulen. De filmpjes worden gefaseerd gelanceerd en zijn onder andere te bekijken op de Facebookpagina, het YouTubekanaal en de website van de stad.

Vrijwilligers met een passie voor #Deinze

Wil je mee helpen aan dit vrijwilligersinitiatief contacteer ons en maak ook deel uit van deze gekke bende!

Dit vind je misschien ook leuk...