#BAHM wordt nieuwe campagne in de strijd tegen corona

De stad Deinze lanceert een nieuwe campagne in de strijd tegen COVID-19. De campagne heet #BAHM en werd ontworpen door de eigen stadsdiensten. 

“Niemand kon de zogenaamde zes gouden regels onthouden, zelfs gewezen premier Wilmès niet. Dan kan je moeilijk verlangen van onze inwoners dat ze mee zijn in het verhaal. Bubbels bewaren, Afstand houden, Handen wassen en Mondmasker dragen zijn de vier zaken die we wel kunnen onthouden,” stelt burgemeester Jan Vermeulen. “We lieten onze campagne los op de kinderen van het vierde leerjaar van basisschool Leieparel en zij hadden de campagne direct beet.”

“De campagne is nu meer dan ooit nodig. Want ook in Deinze mogen we best wat minder positieve gevallen hebben. Met in totaal 4 op 1000 inwoners die besmet geraakten, zitten we nog altijd bij de minst besmette steden van België, maar het kan snel keren. Momenteel is ook de sterftegraad een pak lager dan in 2019. We willen dat zo houden tot er een vaccin is. We willen vooral vermijden dat de risicopatiënten besmet raken. We willen ook vermijden dat we opnieuw in lockdown moeten met onze stad. Dan kan het geen kwaad dat Deinze af en toe origineel uit de hoek komt.” 

De campagne staat ter beschikking voor elke burgemeester die het wil gebruiken in zijn of haar stad. “Iedereen is corona beu en niemand draagt graag mondmaskers. Maar de regels zijn nu eenmaal door onze regering opgelegd. Dan kunnen we ze maar beter naleven,” besluit Jan Vermeulen.

Dit vind je misschien ook leuk...