Lieven trakteert & steunt zo lokale horeca
Tonight we’re gonna party like it’s 1999… of maak er 1995 van. Reeds 25 jaar staat Lieven De Clercq aan het roer van optiek Lammerant. Corona stak helaas een stokje voor het originele plan om dat zilveren jubileum in oktober 2020 te vieren. Over naar plan B: feest in 2021!
Bij aankoop van een bril, zonnebril of contactlenzen, trakteert Lieven in maart en april met een geschenkbon voor een van de vele horecazaken in en rond Deinze. Zo wil hij lokale handelaars steunen en smullen de klanten van heerlijke take-away gerechtjes, een uitgebreide brunch, ovengebakken pizza… Wie nog even geduld heeft, kan zodra de horeca heropent, genieten van die langverwachte dinner date!
Lieven: ‘Als bestuurslid bij Unizo Deinze doen we er alles aan om het lokaal winkelen te promoten. Daar draag ik persoonlijk graag mijn steentje aan bij. Deze actie lijkt me een leuke manier om lokale ondernemers te steunen én zo ontdekken onze klanten misschien wel een nieuw adresje.’
290 m2 brillenmode & 60 jaar know-how
Zaakvoerder & opticien-optometrist Lieven De Clercq: ‘Oprichter Eric Lammerant was een echte technicus die me de kneepjes van het vak leerde. Zijn vrouw Christa verraste de klanten met de mooiste brillentrends. Bij mijn overname in 1995 stond optiek Lammerant reeds gekend als een topzaak. Zoveel jaren later zijn we nog steeds trotse dealer van exclusieve merken als Chanel, Cartier en Dior, maar evengoed van nichemerken zoals Lucas de Staël of de 3D-geprinte brillen van Hoet.’
Met maar liefst 290 m2 aan brillenmode en aparte meet- en contactlensruimtes wil het team hun klanten op alle vlakken bijstaan. Lieven: ‘Of je nu op zoek bent naar een nieuwe look, contactlenzen wilt proberen of twijfelt over de keuze van je brillenglas. Dankzij meer dan 60 jaar ervaring – de winkel bestaat sinds 1958 – mag je rekenen op eerlijk én correct advies.’
Lieven: ‘Na de vele leerrijke jaren onder Eric en Christa, ben ik blijven investeren in de nieuwste apparatuur en technologie. De Visufit1000, het allernieuwste centreertoestel van glasfabrikant ZEISS, is ons laatste paradepaardje. Door middel van een 180° foto is het mogelijk een uitermate nauwkeurige 3D-centrering te bepalen. Ook persoonlijke parameters, zoals de positionering van de bril en kromming van de montuur, nemen we op bij de bestelling van de brillenglazen. Zo geniet de klant van een glashelder zicht.
In 2019 startte Lieven de concept store Frames and Faces. Je vindt er betaalbare brillen van gekende merken als Ray-Ban of Komono, maar evengoed frames van kleine spelers zoals het ecologisch brillenmerk Dick Moby, het artistieke label Kaleos of de dromerige sunnies van Sunday Somewhere. ‘Elk gezicht is uniek, dus past bij elk gezicht een andere bril. Met dit nieuwe avontuur focussen we op een jonger doelpubliek. Of toch de ‘young at heart’. Ga dus zeker eens snuisteren.’