“Toerisme Leiestreek kreeg in totaal 212 kandidaturen binnen, waarvan 26 uit Deinze, Het Land van Nevele. Via deze weg leerden we vele zaken beter kennen”, vertelt Bruno Dhaenens, schepen bevoegd voor toerisme.
Op voorhand werd een externe jury van creatievelingen uit de streek samengesteld om de selectie zo neutraal en objectief mogelijk te laten verlopen:
Barbara Dejonghe – creative director en owner Clementine TV
David Van Gessel – owner en creative & strategic director SKINN Branding Agency
Hans Vandenberghe – stad Kortrijk.
Die jury had de moeilijke taak om 101 creatieve hotspots te selecteren. De selectie gebeurde op basis van hun ingediende kandidatuur en meegestuurde foto’s en/of filmpjes.
In Deinze werden maar liefst acht zaken geselecteerd. Proficiat aan Braavo-Trend Store & Tea Lounge, CreaLief, Donza, Foodbart Deinze, HAJP bvba, Komorebi-Handmade Belgian Jewelry, Letters&Co en Zuskus.
De kandidaten die niet geselecteerd werden, maar die wel een toeristisch-recreatieve link hebben, worden verder ondersteund bijvoorbeeld als tip bij een hotspot in de buurt.
Al deze ondernemers worden uitgenodigd voor vormings- en inspiratiesessies en kunnen eventueel deelnemen aan één van de volgende campagnes.
Met de acht uitverkorenen plaatst Deinze zich als de winkelstad in de Oost-Vlaamse Leiestreek.
De Sint-Amanduskerk in Zeveren ondergaat een metamorfose en wordt de nieuwe ontmoetingsplek voor de Deinse…
Gratis inkom – 27 t.e.m. 29 juni 2025 – Kastanjelaan 29, Deinze De Zomerbar van…
Deinze maakt zich op voor de tweede editie van Benihana, een dynamisch eendaags festival dat…
Grootschalige Tweedehands Boekenmarkt in Poeselekerk op 14 Juni De charmante Poeselekerk transformeert op zaterdag 14…
Van woensdag 18 tot en met zaterdag 21 juni transformeert het centrum van Deinze in…
Kunstacademie Deinze opent de deuren voor jong en oud talent DEINZE – Vanaf zaterdag 7…