Acht Deinse handelszaken geselecteerd voor creatieve hotspot
Samen met Toerisme Leiestreek met zetel in Kortrijk, lanceerde onze dienst toerisme een oproep voor 101 creatieve hotspots. Een speciale locatie, een vernieuwend concept of iets anders dan de rest, was voldoende om zich kandidaat te stellen als één van de 101 creatieve hotspots van de Leiestreek. De uitverkorenen staan centraal in de nieuwe Leiestreekcampagne en productontwikkeling 2020. De zaak wordt voorgesteld op een specifieke pagina op de website (www.toerisme-leiestreek.be/hotspots), op Facebook en in de pocket die tijdens de campagne zal worden verspreid.
“Toerisme Leiestreek kreeg in totaal 212 kandidaturen binnen, waarvan 26 uit Deinze, Het Land van Nevele. Via deze weg leerden we vele zaken beter kennen”, vertelt Bruno Dhaenens, schepen bevoegd voor toerisme.
Op voorhand werd een externe jury van creatievelingen uit de streek samengesteld om de selectie zo neutraal en objectief mogelijk te laten verlopen:
Barbara Dejonghe – creative director en owner Clementine TV
David Van Gessel – owner en creative & strategic director SKINN Branding Agency
Hans Vandenberghe – stad Kortrijk.
Die jury had de moeilijke taak om 101 creatieve hotspots te selecteren. De selectie gebeurde op basis van hun ingediende kandidatuur en meegestuurde foto’s en/of filmpjes.
In Deinze werden maar liefst acht zaken geselecteerd. Proficiat aan Braavo-Trend Store & Tea Lounge, CreaLief, Donza, Foodbart Deinze, HAJP bvba, Komorebi-Handmade Belgian Jewelry, Letters&Co en Zuskus.
De kandidaten die niet geselecteerd werden, maar die wel een toeristisch-recreatieve link hebben, worden verder ondersteund bijvoorbeeld als tip bij een hotspot in de buurt.
Al deze ondernemers worden uitgenodigd voor vormings- en inspiratiesessies en kunnen eventueel deelnemen aan één van de volgende campagnes.
Met de acht uitverkorenen plaatst Deinze zich als de winkelstad in de Oost-Vlaamse Leiestreek.