In het voorstel van Stad Gent zou het niet meer mogelijk zijn om van de Baarleveldstraat naar de Kloosterstraat – en dus naar het op- en afrittencomplex van de E40 in Drongen – te rijden.
Aan de zuidzijde zal er enkel verkeer over de Kloosterstraatbrug mogelijk zijn komende van het Industriepark-Drongen en niet meer komende van de Kloosterstraat.
Beide ingrepen zullen ook hun impact hebben op het verkeer op het grondgebied van Deinze.
Te verwachten valt dat er hierdoor een toename van sluipverkeer door Landegem zal zijn. Ook extra verkeersstromen (o.a. van zwaar verkeer) vallen met name door de Moerstraat en Moorstraat te verwachten.
Deze woonstraten zijn absoluut niet geschikt voor het verwerken van bovenlokaal bestemmingsverkeer. “De toename van doorgaand verkeer en de effecten op de veiligheid en leefbaarheid in deze woonstraten brengt heel wat ongerustheid teweeg bij de inwoners”, laat Karlien De Paepe (N-VA Deinze) weten.
Op de laatste gemeenteraad deelde De Paepe de bezorgdheden over deze mobiliteitsimpact. N-VA Deinze vraagt het stadsbestuur van Deinze dringend actie te ondernemen tegen de plannen van Stad Gent.
Van vrijdag 2 tot en met zondag 4 mei staat Wontergem opnieuw helemaal op z’n…
Op woensdag 23 april ontving de Katrol Deinze na een positieve evaluatie het kwaliteitslabel van…
Op donderdag 22 mei 2025 vindt de achtste editie van Straatvinken plaats. Tussen 17 en…
Samen met jou wil Stad Deinze van jouw buurt een fijnere plek maken. Na goedkeuring…
Een schitterende prestatie voor SPORTAC86 op het Europees kampioenschap Acrobatische Gymnastiek (European Age Group Competitions)…
Sinds vrijdag 25 april werd aan de achterzijde van sporthal Palaestra een gloednieuwe skillstrack voor…